آغاز صادرات فلفل گلخانه‌های جنوب کرمان به کشورهای اروپایی و آسیایی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از صادرات ۳۰ هزار تن انواع فلفل به کشورهای اروپایی و آسیایی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، پیمان نامور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در این خصوص گفت: جنوب کرمان با بیش از ۲۸۰۰ هکتار انواع خیارسبز، فلفل، بادمجان، گوجه فرنگی و توت فرنگی مقام اول تولید محصولات گلخانه‌ای در کل کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از این سطح حدود ۳۰۶ هکتار به کشت انواع فلفل (دلمه‌ای و شمشیری) با تولید بیش از ۳۰ هزار تن اختصاص دارد، به طوری که جنوب‌کرمان، مقام اول سطح و تولید فلفل گلخانه‌ای در بین استان‌های کشور را دارا است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب‌کرمان بیان داشت: از نیمه دوم آبان ماه عملیات برداشت فلفل از گلخانه‌های جنوب کرمان آغاز و تا اواخر اردیبهشت ماه و قبل از شروع گرما ادامه دارد.

وی افزود: در طول فصل برداشت به طور متوسط از هر هکتار گلخانه فلفل میزان ۱۰۰ تن فلفل دلمه رنگی و میزان ۹۰ تن فلفل شمشیری یا کاپی برداشت و به طور عمده به کشور روسیه صادر می‌شود و با توجه به شرایط منحصر به فرد منطقه جنوب کرمان در فصل تولید فلفل و نور کافی، محصول تولید شده باکیفیت بوده و بازارپسندی زیادی در بین مصرف کنندگان داخلی و خارجی دارد.

نامور در پایان تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد فلفل گلخانه‌ای تولید شده به کشورهای روسیه، ارمنستان، گرجستان، عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس و سایر کشورها صادر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق برای وب سایت گروه آویژه محفوظ است.