رشد ۳برابری تولید تنها با بذور رقم می‌خورد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی عصر امروز دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران در مرکز دائمی نمایشگاه‌های بین المللی ایران مال افتتاح شد.
علیرضا مهاجر معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی در این نمایشگاه با تاکید بر اینکه مسئولیت اصلی در بخش کشاورزی تامین غذای مردم و به زبان ساده امنیت غذایی است، افزود: در امنیت غذایی نیز موضوع، غذای کافی و سالم مورد توجه است.
وی افزود: برای تولید غذای سالم می‌توانیم با مدیریت، نیاز جامعه را تامین کنیم.
وی درباره افزایش کمیت محصولات کشاورزی نیز گفت: تامین غذا با نهاده‌ها از جمله کود، سم و بذر رقم می‌خورد،در صورت عدم کیفیت،کمیت را دچار مشکل می‌کند.
به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، بذر می‌تواند سه برابر افزایش تولید را با شرایط فعلی ثابت، رقم بزند.
مهاجر با بیان اینکه نباید تولید را در داخل تعطیل کنیم، افزود: در سم، کود و بذر چاره‌ای جز تولید داخل نداریم، البته کیفیت تولید نیز مهم است و همه مسولین به دنبال تولید سم، بذر و کود سالم هستند تا در نهایت محصول سالم به دست مصرف کننده برسد.
وی با اشاره به پیشرفت تکنیک‌های سم‌سازی در دنیا، گفت: باید به سمت استفاده از سمومی برویم که دوره آن بر اساس و مبنای نیاز ما باشد.
به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، به دلیل داشتن آفتاب خوب در کشورمان، ۹۰ درصد محصولات تولیدی کیفیت بهتری نسبت به مشابه خارجی با استفاده از همین سموم فعلی دارند.
وی بابیان اینکه دنیا به سمت مصرف حجم کم سم رفته است، افزود: ما نیز باید در این مسیر  حرکت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق برای وب سایت گروه آویژه محفوظ است.