میزان و کیفیت تولید پنبه در منطقه مغان بهبود یافت

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی از برداشت ۸۰ درصد پنبه در مزارع استان اردبیل خبر داد و گفت: امسال با بکارگیری توصیه‌های فنی در زمان کاشت تا برداشت، استفاده از کمباین برداشت محصول و نیز کاشت ارقام مناسب، میزان و کیفیت تولید پنبه در منطقه مغان بهبود یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایرنا اردبیل، ابراهیم هزارجریبی در سفر یک روزه به اردبیل  به منظور بررسی وضعیت کشت محصول پنبه استان، در گفت و گویی، شرایط تولید، فرآوری و خرید محصول پنبه در منطقه مغان را رضایت‌بخش عنوان کرد و گفت: رضایت نسبی پنبه‌کاران استان از روند خرید و پرداخت قیمت محصول خریداری شده، میزان تولید و کیفیت محصول پنبه مغان در سال زراعی جاری را مطلوب و بهتر از سال گذشته کرده است.

وی با اشاره به پرداخت نقدی بهای محصول خریداری شده به صورت هفتگی در سال زراعی جاری و رفع مشکل به وجود آمده در سال گذشته بیان کرد: هم اکنون هر کیلوگرم پنبه برداشت شده توسط کمباین به قیمت ۳۹۰ هزار ریال بدون افت و هر کیلوگرم محصول برداشت شده دستی به قیمت ۲۷۰ هزار ریال توسط کارخانه‌های فعال در مغان خریداری می‌شود.

هزارجریبی اضافه کرد: هر کیلوگرم پنبه محلوج تولید شده در کارخانه‌های پنبه‌پاک‌کنی مغان نیز هم‌اینک به قیمت ۸۷۰ تا ۹۱۰ هزار ریال خریداری می‌شود و تقاضا برای خرید این محصول هم وجود دارد.

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به برداشت حدود ۸۰ درصد پنبه در مزارع استان اردبیل و ادامه روند برداشت محصول تا یک ماه آینده گفت: در جریان این سفر مشکلات پنبه‌کاران مغان نیز احصا شده و برای رفع آن با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان و کارخانه‌های فعال در منطقه مغان تصمیم‌گیری شد.

بنابر این گزارش، برداشت پنبه در ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی دشت مغان در شمال استان اردبیل از مهر ماه امسال آغاز شده و نیمه دی ماه ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق برای وب سایت گروه آویژه محفوظ است.