کیفی‌سازی باغ‌های درجه دو کشور با مشارکت باغداران و بخش خصوصی

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ارتقای باغ‌های درجه دو به یک، با تعیین ردیف بودجه و مشارکت باغداران و بخش خصوصی جزو برنامه‌های دولت است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی، محمدمهدی برومندی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در سفر به استان آذربایجان غربی و در بازدید از باغات سیب، تعدادی گلخانه شهرستان مهاباد و واحدهای سورت و بسته بندی در ارومیه، گفت:  از مجموع ۳ میلیون هکتار از باغ‌های کشور حدود یک میلیون هکتار آن درجه سه بوده که  ارتقای باغ‌های درجه دو به درجه یک با تعیین ردیف بودجه و مشارکت باغداران و بخش خصوصی جزو برنامه‌های دولت است.
وی ادامه داد: همزمان با اصلاح این باغ‌ها، با هدف جلوگیری از تزریق مازاد محصولات در زمان مشخص، تلاش می‌کنیم از همزمانی رسیدن محصولات باغی در یک منطقه جلوگیری کنیم.
برومندی گریزی هم به توسعه روش‌های مدرن آبیاری و اصلاح الگوی کشت زد و اظهار کرد: سالانه ۲۵ میلیارد مترمکعب صرف آبیاری صیفی و سبزیجات می‌شود که با اصلاح روش‌های آبیاری می‌توان این میزان مصرف آب کشاورزی را به ۵ میلیارد متر مکعب کاهش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق برای وب سایت گروه آویژه محفوظ است.