معرفی کود سی پاور پلاس غنی شده با عصاره جلبک دریایی

سی پاور پلاس

معرفی کود سی پاور پلاس غنی شده با عصاره جلبک دریایی

استفاده از محرک های رشد و افزایش تولید در کشاورزی ارگانیک و پایدار و از طرفی کاهش مصرف کودهای شیمیایی همواره مورد توجه حوزه کشاورزی بوده است. از این رو این مقاله با هدف بررسی تاثیر استفاده از عصاره جلبک دریایی در کشاورزی و همچنین معرفی کود ارگانیک سی پاور پلاس که حاوی این جلبک می یاشد، تهیه شده است.

seapower+
حرک سریع رشد گیاه و بهبود دهنده گل انگیزی و گرده افشانی

معرفی جلبک دریایی آسکوفیلوم نودوزوم و کود مایع سی پاور پلاس

آسکوفیلوم نودوزوم (ascophyllum nodosum)یک نوع جلبک دریایی است که اولین بار در سال ۱۷۵۴ توسط یک گیاه شناس به نام لینه کشف شد. این جلبک قهوه ای ابتدا در شرق کانادا و در مناطق مشخصی موجود بود. اما امروزه جلبک آسکوفیلوم نودوزوم در سواحل آتلانتیس، شمال غربی اروپا، گرین لند و شمال شرقی امریکای شمالی نیز توسعه یافته است. استفاده از جلبک دریایی آسکوفیلوم نودوزوم در سال های اخیر به عنوان محرک رشد طبیعی، عامل کلات کننده عناصر غذایی موجود در خاک، اصلاح کننده ساختار خاک و تامین هورمون های ضروری گیاهان در صنعت کشاورزی به شکل کود آلی مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از جلبک دریایی آسکوفیلوم نودوزوم از سال ۱۹۵۰ برای اولین بار در اروپا کشف شد و ساحل نشینان برای اولین بار جلبک های قهوه ای را به طور مستقیم به عنوان کود استفاده کردند. اما شوری زیاد خاک، مقادیر بالای شن و ماسه و روند آرام تجزیه کود در زمین های کشاورزی یک مانع بسیار بزرگ برای استفاده از این منبع عظیم شد. البته این موانع موجب توقف مصرف نشد بلکه مصرف کنندگان را بر آن داشت تا از این جلبک با فرمول جدید استفاده کنند.

قابلیت های بی نظیر جلبک دریایی آسکوفیلوم نودوزوم

-بقا در درجه حرارت های مختلف

نکته بسیار مثبتی که در جلبک دریایی آسکوفیلوم نودوزوم دیده می شود و مورد توجه مصرف کنندگان بیشتری قرار گفته است، قابلیت بقا در درجه حرارت های مختلف می باشد که با تغییرات دمایی شدیدی همچون یخبندان در زمستان یا دمای بالا در تابستان کارایی خود را از دست نمی دهد.

-ترکیب ضد تنش بی رقیب

قرار گرفتن این گیاه در آب های شور اعماق اقیانوس و تحمل استرس ناشی از نور شدید آفتاب، این گیاه را وادار به تولید ترکیبات ضد استرس کرده تا با این استراتژی بقای خود را تضمین نماید و همین فاکتور این جلبک را به یک ترکیب ضد تنش بی رقیب تبدیل کرده است.

-تداوم خاصیت کود تا چند دهه

از دیگر خصوصیات فوق العاده این گیاه این است که به طور مرتب لایه اپیدرم خود را بازسازی می کند. پدیده ای که تاکنون در هیچ کدام از گیاهان دریایی دیگر دیده نشده است و همین خصوصیت فوق العاده باعث دوام آن تا چندین دهه شده است.

-حاوی عناصر مغذی ماکرو و میکرو

در سال ۱۹۷۰ مطالعات گسترده ای بر روی اجزای آلی و معدنی جلبک دریایی آسکوفیلوم نودوزوم انجام شد که نتیجه این بررسی تائید وجود عناصر مغذی ماکرو و میکرو و همچنین هورمون های طبیعی مانند اکسین، جیبرلین، سیتوکینین، مانیتول، اسیدهای آلی، پلی ساکاریدها، پروتئین ها و اسیدهای آمینه بود.
دسته بندی کود سی پاور پلاس (حاوی جلبک دریایی آسکوفیلوم نودوزوم)
سی پاور پلاس حاوی جلبک دریایی آسکوفیلوم در گروه کودهای چند منظوره قرار می گیرد (محرک رشد گیاهی و افزایش دهنده مقاومت گیاه در برابر تنش های محیطی).
به طور کلی این کود در دنیا معروف به محرک سریع رشد گیاه و بهبود دهنده گل انگیزی و گرده افشانی می باشد و همچنین سبب بهبود رشد، توسعه ریشه و افزایش مقاومت گیاه به تنش های محیطی می شود.

نتایج تجربی کشاورزان ایران بعد از مصرف کود مایع سی پاورپلاس

بر اساس نتایج تجربی کشاورزان و مهندسین کشاورزی که از سی پاور پلاس بر پایه جلبک دریایی استفاده کرده اند، اثر استفاده از این جلبک دریایی در بستر کشت برای صفات شاخصی همچون سطح برگ، قطر میوه و میانگین وزن میوه بسیار موثر عمل کرده است و برای صفات اندام گیاه و تعداد گل اثرات مثبتی گزارش شده است. طبق نتایج به دست آمده کود سی پاور پلاس به دلیل تاثیر عالی بر خصوصیات رویشی و زایشی در باغبانی و زراعت به عنوان یکی از بهترین گزینه ها جهت تیمار گیاه معرفی می گردد.

کودهای کشاورزی شرکت آویژه سبز بهاران با برند میل تار، اگونیترو و آسانتا تاریم ترکیه با تنوع زیاد و با بهره گیری از دانش روز دنیا تولید می شوند و درکل ایران شناخته شده می باشند. جهت آشنایی بیشتر با سایر کودهای آویژه سبز بهاران کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق برای وب سایت گروه آویژه محفوظ است.