اهمیت استفاده از کود مناسب برای گیاهان آپارتمانی

کود درجه یک جهت گیاهان آپارتمانی
پک زیبای کود میل تار ترکیه، حاوی ۶ عدد کود متفاوت است که مانند جعبه کمک های اولیه برای گل و گیاهان آپارتمانی عمل میکند. این پک با قیمت کاملا مناسب در بازار گل و گیاه عرضه می شود.

اهمیت استفاده از کود مناسب برای گیاهان آپارتمانی

باید بدانیم برای زیبایی و طراوت گیاهان آپارتمانی، صرفا استفاده از خاک خوب و نور مناسب و آبیاری به موقع کافی نیست بلکه کود دهی به موقع و مناسب یکی از رکن های مهم جهت حفظ شادابی و طراوت گیاهان آپارتمانی می باشد.
اگر از آن دسته افراد علاقمند به گل و گیاه هستید حتما وقتی از جلوی مغازه های گل فروشی رد می شوید دقایقی را به نگاه کردن به گل های زیبای گل فروشی ها می گذرانید.

راز زیبایی گل های موجود در گل فروشی

ممکن است این سوال مطرح شود که چرا گل های خانگی که در منزل خود نگهداری می کنیم در مقایسه با همان گیاهان در پشت ویترین گل فروشی ها بسیار متفاوت است چرا که معمولا گیاهان موجود در گل فروشی ها زیبا و با طراوت و شاداب هستند اما وقتی ما همان گل ها را در منزل نگهداری میکنیم، علی رغم آبیاری به موقع و نور و خاک مناسب دارای مشکلاتی از جمله زرد بودن و یا ریز بودن برگها، عدم استحکام ساقه، رشد کم، بی رنگ بودن گیاه و … باشند.
باید به این نکته توجه داشت برای زیبایی و طراوت گل ها صرفا استفاده از خاک خوب و نور مناسب و یا حتی آب دادن به موقع کافی نیست. یکی از رکن های مهم جهت حفظ شادابی و طراوت گیاهان آپارتمانی استفاده از کود مناسب می باشد.

از چه کودی باید استفاده کنیم تا مشکلات گیاهانمان برطرف شوند؟

در وهله اول باید به بررسی گیاهان آپارتمانی خود بپردازیم که هرکدام را با توجه به مشکلی که دارد مداوا کنیم. در ادامه به مشکلات گیاهان آپارتمانی و معرفی کود مناسب جهت درمان و کمک به سلامت گیاه می پردازیم:
۱ – اگر برگ گیاه آپارتمانی شما به این صورت زرد شده که فقط رگبرگ های آن سبز مانده است و فاصله بین رگبرگ ها زرد می شوند، ناشی از کمبود آهن است و عموما برگ هایی که جوانتر هستند به این مشکل دچار می شوند. در برخی موارد شدیدتر، کل گیاه زرد یا سفید خواهد شد و کناره های برگ به خاطر مرگ سلول ها از بین رفته و قهوه ای می شود که این حالت منجر به مرگ گیاه خواهد شد.
برای حل این مشکل باید از کود خانگی آمیو اف ای استفاده کنید. آهن کلات شده در این کود با ساختار EDTA مناسب برای محلول پاشی است که با اسیدآمینه غنی شده است. کمبود آهن یکی از مشکلاتی است که گیاهان آپارتمانی در طول دوران زندگی خود با آن مواجه می شوند.
 
کود کشاورزی-آویژه- میل تار

کلیک کنید

۲ – اگر گیاه آپارتمانی شما دچار بروز علائمی همچون نکروز (بافت مردگی) و خمیده شدن برگ های جوان به سمت پایین و همچنین زردی بین رگبرگ ها می شوند نشان میدهد گیاه شما دچار کمبود ریزمغذی ها یا میکرو المنت ها می باشد. در اینصورت کود مولتی میل برای گیاه شما بسیار مناسب است.کمبود این عناصر به گونه ای است که در صورت کمبود در خاک سبب ایجاد محدودیت در رشد و در نتیجه کاهش عملکرد گیاه آپارتمانی می شود. این کود حاوی عناصر میکرو (آهن،روی،منگنز،مس و بور) می باشد و استفاده از آن برای تمامی گیاهان آپارتمانی توصیه می شود.
کود کشاورزی-آویژه- میل تار

کلیک کنید

۳ – اگر قصد دارید از گیاهان آپارتمانی خود بصورت تخصصی مراقبت کنید و آن ها را از بروز هرگونه بیماری و آسیب محیطی حفظ کنید و از مشکلاتی مانند سرمازدگی و بیماری های مختلف حفظ کنید، کود تخصصی هیومات ۷۵ به شما توصیه می شود. از جمله مزایای آن عبارتند از :۱) بهبود ساختار خاک ۲) افزایــش ریشه زایی و نگهــداری بیشتر آب در خاک ۳) افزایش مقاومت به شوری، کم آبی و سرما ۴)افزایش مقاومت گیاه در مقابل انواع بیماری ها ۵) افزایش سرعت جوانه زنی بذر ۶) اصلاح PH خاک های قلیایی ۷) بهبود کیفیت محصول.استفاده از این کود نیز برای تمامی گیاهان آپارتمانی توصیه می شود.
کود کشاورزی-آویژه- میل تار

کلیک کنید

۴ – اگر گیاهان آپارتمانی شما دارای برگ های كوتاه، باریك و نازك می باشند همچنین رشد بخش هوایی و ریشه هر دو كند یا متوقف شده برگ ها كوتاه، باریك و نازك می شوند یا رشد طولی گیاه عمودی بوده و شاخه های جانبی كمتر رشد می یابند و یا اینکه برگ ها به رنگ سبز تیره مایل به آبی یا ارغوانی درمی آیند و عملکرد مناسبی ندارند، نشان از کمبود فسفر است.کود کامل ۱۰ ۵۲ ۱۰ در مراحل ابتدایی کاشت گیاهان آپارتمانی جهت افزایش ریشه زایی استفاده می شود. درصد بالای فسفر در این کود سبب گسترش حجم ریشه گیاه شده در نتیجه باعث افزایش عملکرد، رشد و نمو مناسب گیاه می شود.استفاده از این کود برای تمامی گیاهان آپارتمانی توصیه می شود.
NPK 10 52 10

کلیک کنید

۵ – اگر گیاهان آپارتمانی شما دچار اختلال در رشد، زرد شدن حاشیه برگ ها، کاهش استحکام ساقه و کاهش مقاومت گیاه در برابر تنش های محیطی، بیماری ها و آفات شود، نشانه کمبود پتاسیم در گیاه است.پتاسیم برای گیاهان آپارتمانی ضرورت بسیاری داشته و در بسیاری از فرآیندهای فیزیولوژیک گیاهان نقش دارد.اگر در گیاهان آپارتمانی شما علائم بالا دیده شد، کود کامل ۳۶ ۱۲ ۱۲ به دلیل داشتن درصد بالای پتاسیم توصیه می شود که بیشتر برای گیاهان گوشتی مانند انواع کاکتوس ها، ساکولنت ها، هاورتیاها، کراسولاها و … استفاده دارد.
کود کشاورزی-آویژه- میل تار

کلیک کنید

۶ – اگر دنبال یک کود کامل و عالی مناسب برای تغذیـه گیاهان آپارتمانی خود می گردید، کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ بهترین گزینــه می باشـــد زیرا بیشتر نیازهــای کودی گیاهــانتان را تامیـــن می کند. این محصول با تحریک رشد رویشی سبب افزایش میزان شاخ و برگ و سبزینگی در گیاهان می شود. مانند آگلونما، برگ انجیری، بابا آدم، پوتوس، انواع نخل ها و…
کود کشاورزی-آویژه- میل تار

کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق برای وب سایت گروه آویژه محفوظ است.