دو کود مناسب و مکمل برای بونسای

درباره کودهای مناسب بونسای بدانید

کود NPK 20 20 20 برای دریافت عناصر عناصر درشت مغذی یا همان نیتروژن، فسفر و پتاسیم است که با دوز یک اندازه از هر عنصر می باشد.

نیتروژن (N)، فسفر (P) و پتاسیم (K) یا بصورت اختصار (NPK). نیتروژن باعث افزایش رشد برگ ها و ساقه ها می شود. فسفر به رشد سالم ریشه کمک می کند. پتاسیم سبب افزایش رشد میوه ها و گل ها شده و در نتیجه سلامت کلی گیاه را تامین می کند. 

در کنار کود NPK 20 20 20 واجب است که از یک کود مکمل یعنی کود مولتی میل جهت دریافت عناصر ریزمغذی مانند: آهن، بور، روی، مس و منگنز استفاده شود.

روش مصرف کود NPK 20 20 20

۴ تا ۵ گرم از این محصول را در ۱/۵ لیتر آب حل نموده و بصورت محلول پاش روی برگ ها اسپری کرده یا کوددهی به همراه آبیاری انجام شود. (جهت اثربخشی بیشتر هر ۱۵روز تکرار شود)

نکتـــه : از مصرف بیش از دوز توصیه شده خودداری کنید.

  • این محصول فاقد کلر و سولفور می باشد.

روش مصرف کود مولتی میل

۲ تا ۳ گرم از این محصول را در ۱/۵ لیتر آب حل نموده و بصورت محلول پاش روی برگ ها اسپری کرده یا کوددهی به همراه آبیاری انجام شود. (جهت اثربخشی بیشتر هر ۱۵روز تکرار شود)

نکته: از مصرف بیش از دوز توصیه شده خودداری کنید. 

  • این محصول فاقد کلر و سولفور یوده و مصرف آن برای تمامی گیاهان آپارتمانی توصیه می شود.

این نکته را همیشه در نظر بگیرید که استفاده همزمان از دو کود هیچگاه توصیه نمیشود. باید حداقل یک هفته از زمان استفاده از کود قبلی گذشته باشد. همچنین دوز مصرفی کود بر روی    بسته بندی کود های میل تار نیز درج شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق برای وب سایت گروه آویژه محفوظ است.