داشتن گل های زیبا با خرید کود ارزان اما درجه یک

کود میل تار
کود میل تار ترکیه جهت تغذیه درست گیاهان آپارتمانی

داشتن گل های زیبا با خرید کود ارزان ولی درجه یک میل تار (Mill tar)

امروزه با افزایش آپارتمان نشینی و نبود فضای سبز داخل خانه و از طرفی نداشتن حیاط و باغچه، جای خالی گل و درخت و فضای طبیعی در خانه های ما بسیار حس می شود.
اما میتوان کاری کرد تا این کمبود تا حدودی قابل جبران باشد. بله درسته منظور ما ایجاد و خلق فضای سبز با گل و گیاهان آپارتمانی است که با تنوع بسیار زیاد و جذابیت و زیبایی خاص خودشان و مناسب هر سلیقه ای وجود دارند.
به دلیل زندگی ماشینی و از طرفی نبودن فضای باز در منازل، استفاده از گل و گیاه آپارتمانی این روزها بیش از پیش رواج پیدا کرده است و گیاهان آپارتمانی این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده اند. البته باید بدانید که استفاده از گیاهان آپارتمانی صرف زیبایی و استفاده به عنوان دکور مزایای دیگری دارند. آنها نه تنها هوای خانه را تصفیه میکنند و حتی بعضی از آنها امواج مضر را بی اثر می کنند، قابل حمل هستند و تهیه و تکثیر آنها آسان بوده و اینکه با تنوع عالی و بسیار زیادی که دارند، می توان آنها را با وسایل و دکور خانه به راحتی تطبیق و هماهنگ کرد تا با آنها فضای خانه دل انگیز و آرامش بخش تر شود.

اما آیا فقط انتخاب و خرید گل و گیاه آپارتمانی و راه دادن این موجودات زیبا و دوست داشتنی به خانه همه ماجراست؟

خیر. این تازه اول راه است. متاسفانه در ذهن خیلی از افراد که به گیاهان آپارتمانی علاقمندی خود را نشان می دهند این مساله جا افتاده است که برای مراقبت از گیاهان آپارتمانی و حتی حفظ زیبایی آنها فقط کافیست آبیاری به موقع انجام شود و یا آنها را جلوی نور مناسب قرار دهیم. اما این اصلا درست نیست.
نمیتوان توقع داشت که بدون هیچ هزینه یا مراقبت ویژه ای گیاه آپارتمانی ما شبیه گیاهان زیبایی باشد که در گلفروشی ها می بینیم. یا اگر بر فرض مثال جایی دعوت می شوید و آن خانه را مزین به گیاهان آپارتمانی شاداب و مرتب و زیبا می بینید و اگر با خود فکر میکنید که من هم عین همین گل و گیاه را در خانه دارم اما چرا گیاهان این خانه در مقابل گیاهانی که من در خانه دارم انقدر جذاب است.

با آویژه سبز همراه باشید تا به شما در نگهداری و مراقبت درست از گیاهانتان کمک کند.

عوامل مهم جهت نگهداری درست از گیاهان آپارتمانی

آبیاری به موقع، نور مناسب، خاک مساعد و کود جهت تغذیه گیاه، چهار رکن اساسی برای حفظ زیبایی و کیفیت هر گیاه می باشد.

اهمیت استفاده از کود مناسب برای گیاهان آپارتمانی

این مقاله از سایت گروه آویژه سبز بهاران به داشتن گل های زیبا با استفاده از کود ارزان و درجه یک مناسب گل و گیاه آپارتمانی اختصاص دارد.

چرا گیاه من شاداب و سالم نیست؟!

حفظ شادابی، سرزندگی و رشد درست گیاهان دغدغه همیشگی صاحبان گل و گیاه است. اما اگر گیاهان ما به اندازه کافی در معرض نور آفتاب هستند و آبیاری آنها منظم و به اندازه کافی می باشد و خاک مناسبی دارند، ولی در حد انتظار نیستند و آن چهره شاداب و سالمی که ما میخواهیم را ندارند، پس باید به شما بگوییم تغذیه مناسب آنهاست که باید به آن توجه شود.
گیاهان نیز مانند سایر موجودات زنده به تغذیه مناسب نیاز دارند و اگر ما قبول مسئولیت می کنیم پس نگهداری از آنها باید به نحو احسن انجام شود.

کود درجه یک جهت گیاهان آپارتمانی
داشتن گل های زیبا با استفاده از کود ارزان و درجه یک مناسب گل و گیاه آپارتمانی برند میل تار ترکیه

کودهای برند میل تار (Mill tar) ترکیه

بنابراین به معرفی کودهای برند میل تار ترکیه می پردازیم. از سال ۲۰۰۶ کارشناسان کمپانی میل تار ترکیه در ابتدا با تکیه بر دانش و تجریبات به روز دنیا اقدام به تولید آزمایشی کودهای برند میل تار نمودند. در سال ۲۰۱۱ با جوابدهی عالی این کودها و برآورده شدن اهداف شرکت بمنظور رفع خواسته های کشاورزان و باغداران در تولید محصول با کیفیت، تولید انبوه و گسترده کودهای تخصصی و درجه یک با قیمت مناسب جهت صادرات در دنیا آغاز گردید. این کودها در زمینه تغذیه گیاهان، اصلاح خاک، مبارزه بیولوژیک با بیماری های ویروسی، نماتد و … مثمر ثمر می باشد.
و اما امروز برند میل تار ترکیه به یک برند شناخته شده و درجه یک کود کشاورزی در ایران تبدیل شده است که در سال ۲۰۲۱ و به درخواست مصرف کنندگان خانگی، به تولید کود در بسته بندی های کوچکتر و مناسب گیاهان آپارتمانی اقدام نموده است که با آزمایشات فراوان و با نتیجه عالی روانه بازار فروش محصولات و کودهای مراقبتی گل و گیاه شده است.

انواع کودهای آپارتمانی برند میل تار (Mill tar) ترکیه

۱- کود آمیو اف ای
۲- کود مولتی میل
۳- کود هیومات ۷۵
۴- کود کامل ۱۰ ۵۲ ۱۰
۵- کود کامل ۳۶ ۱۲ ۱۲
۶- کود کامل ۲۰ ۲۰ ۲۰

کود درجه یک جهت گیاهان آپارتمانی

پک کود میل تار (Mill tar) جعبه کمک های اولیه گیاهان آپارتمانی

۶ کود برند میل تار که پیش تر معرفی شد، بصورت یکجا داخل یک پک واحد و بصورت کامل و زیبا تعبیه شده اند که همچون جعبه کمک های اولیه برای گیاهان آپارتمانی عمل می کند که هر گیاهی با هر رژیم غذایی را تامین می کند و قادر به مداوا و حل هر مشکلی است که در رابطه با گیاهان آپارتمانی پیش می آید.
این بسته جذاب، حاوی ۶ کود اساسی درشت مغذی و ریز مغذی است که همچون غذا و مکمل غذایی برای هر گیاه عمل میکند. اثر بخشی هر کدام از کودهای میل تار، روش مصرف و دوز مصرفی آنها بر روی هر بسته به تفصیل درج شده است.

کود درجه یک جهت گیاهان آپارتمانی
پک کامل کود تخصصی میل تار

آیا می توان هر کود میل تار را بصورت جداگانه تهیه کرد؟

بله. شما می توانید هر بسته کود میل تار را بصورت جداگانه و با توجه به نیاز گیاه خود تهیه فرمایید. هر بسته کود شامل یک ساشه ۵۰ گرمی می باشد. که به دفعات می توان از آن استفاده کرد.

با ما همراه باشید تا خواص هر کود را به صورت مختصر برایتان شرح دهیم تا در انتخاب خود دچار مشکل نشوید.

کدام کود میل تار را برای گیاه آپارتمانی خود تهیه کنم؟

۱- کود آمیو اف ای برند میل تار

کود کشاورزی-آویژه- میل تار
کود آمیو اف ای جهت ایجاد سبزینگی و حفظ شادابی گیاه و داشتن گیاهانی سالم استفاده می شود.

این محصول حاوی کلات آهن می باشد فاقد کلر و سولفور است بنابراین کاملا مناسب مصرف خانگی می باشد. این کود از آن دسته کودهایی است که مناسب تمامی گیاهان آپارتمانی به استثنای گیاهان ابلق(دو رنگ) است و می توانید با خیال راحت جهت رفع نیاز گیاهتان از آن بهره ببرید.

موارد مصرف کود آمیو اف ای (AMIO FE)

آمیو اف ای ، آهن کلات شده با ساختار EDTA مناسب برای محلول پاشی است که با اسیدآمینه غنی شده است. جهت ایجاد سبزینگی و حفظ شادابی گیاه و داشتن گیاهانی سالم استفاده می شود.

علائم کمبود آهن در گیاهان آپارتمانی

کمبود آهن یکی از مشکلاتی است که گیاهان آپارتمانی در طول دوران زندگی خود با آن مواجه می شوند. در کمبود آهن زردی برگها به صورتی خواهد بود که رگبرگ های آن سبز مانده و فاصله بین رگبرگ ها زرد می شوند. عموما برگ هایی که جوانتر هستند به این مشکل دچار می شوند. در برخی موارد شدیدتر، کل گیاه زرد یا سفید خواهد شد و کناره های برگ به خاطر مرگ سلول ها از بین رفته و قهوه ای می شود که این حالت منجر به مرگ گیاه خواهد شد.

نحوه مصرف کود آمیو اف ای

۲ تا ۳ گرم از این محصول را در ۱/۵ لیتر آب حل نموده و بصورت محلول پاش و در چند نوبت روی برگ ها اسپری کرده یا کوددهی به همراه آبیاری انجام شود.
(جهت اثربخشی بیشتر هر ۱۵روز تکرار شود)
نکتـــه به دلیل حساس بودن گیاهان آپارتمانی، از مصرف بیش از دوز توصیه شده خودداری کنید.

۲- کود مولتی میل (MULTI MILL) برند میل تار

کود کشاورزی-آویژه- میل تار
کود مولتی میل جهت افزایش جوانه زنی و برگ در گیاه، جلوگیری از ریزش گل و شکوفه، افزایش میزان، فتوسنتز و در نتیجه افزایش میزان سبزینگی تاثیر بسزایی دارد.

این محصول حاوی عناصر ریزمغذی و فاقد کلر و سولفور است بنابراین کاملا مناسب مصرف خانگی می باشد. این کود از آن دسته کودهایی است که مناسب تمامی گیاهان آپارتمانی است و می توانید با خیال راحت جهت رفع نیاز گیاهتان از آن بهره ببرید.

موارد مصرف کود مولتی میل

ریز مغذی ها یا میکروالمنت ها در گیاهان آپارتمانی به عنوان عناصری با نیاز کمتر ولی اهمیت برابر با عناصر ماکرو شناخته شده اند.
– افزایش جوانه زنی و برگ در گیاه
– جلوگیری از ریزش گل و شکوفه
– افزایش میزان فتوسنتز و در نتیجه افزایش میزان سبزینگی
– جلوگیری از مرگ گیاه

علائم کمبود عناصر ریزمغذی در گیاهان آپارتمانی

این ترکیبات در گیاهان نقش های اساسی دارند به گونه ای که در صورت کمبود در خاک سبب ایجاد محدودیت در رشد و در نتیجه کاهش عملکرد و همچنین بروز علائمی همچون زردی بین رگبرگ ها، نکروز (بافت مردگی) و خمیده شدن برگ های جوان به سمت پایین می شوند. این کود حاوی عناصر میکرو (آهن،روی،منگنز،مس و بور) می باشد.

نحوه مصرف کود مولتی میل

۲ تا ۳ گرم از این محصول را در ۱/۵ لیتر آب حل نموده و بصورت محلول پاش و در چند نوبت روی برگ ها اسپری کرده یا کوددهی به همراه آبیاری انجام شود.
(جهت اثربخشی بیشتر هر ۱۵روز تکرار شود)
نکتـــه به دلیل حساس بودن گیاهان آپارتمانی، از مصرف بیش از دوز توصیه شده خودداری کنید.

۳- کود هیومات ۷۵ (HUMAT 75) برند میل تار

کود کشاورزی-آویژه- میل تار
کود هیومات ۷۵ جهت بهبود ساختار خاک ، افزایــش ریشه زایی و نگهــداری بیشتر آب در خاک، افزایش مقاومت به شوری، کم آبی و سرما استفاده می شود.

کود هیومات ۷۵ جهت بهبود ساختار خاک ، افزایــش ریشه زایی و نگهــداری بیشتر آب در خاک، افزایش مقاومت به شوری، کم آبی و سرما استفاده می شود.

این محصول حاوی اسیدهیومیک و فولویک و فاقد کلر و سولفور است بنابراین کاملا مناسب مصرف خانگی می باشد. این کود از آن دسته کودهایی است که مناسب تمامی گیاهان آپارتمانی است و می توانید با خیال راحت جهت رفع نیاز گیاهتان از آن بهره ببرید.

موارد مصرف کود هیومات ۷۵

هیومیک اسیدها بقایای تجزیه شده مواد ارگانیک (آلی) هستند که سبب افزایش مقاومت گیاه نسبت به انواع تنش ها مانند: شوری، کم آبی و سرما می شوند بنابراین باعث کم شدن هزینه های گزاف سمپاشی نیز می گردند. برخی از مزایای آنها عبارتند از:

۱) بهبود ساختار خاک ۲) افزایــش ریشه زایی و نگهــداری بیشتر آب در خاک ۳) افزایش مقاومت به شوری، کم آبی و سرما ۴)افزایش مقاومت گیاه در مقابل انواع بیماری ها ۵) افزایش سرعت جوانه زنی بذر ۶) اصلاح PH خاک های قلیایی ۷) بهبود کیفیت محصول.

یک مزیت خیلی عالی که کود هیومات ۷۵ برند میل تار دارد و خریداران را ترغیب به خرید آن می کند نگهداری و حفظ آب به مدت طولانی در درون خاک و جلوگیری از آبشویی عناصر مغذی خاک می باشد. (این نکته علی الخصوص برای آن دسته از مصرف کنندگانی که سفر می روند یا خیلی فرصت رسیدگی به گیاهانشان را ندارند، حائز اهمیت است) و همچنین باعث رفع تنش در گیاه می شود.

نحوه مصرف کود هیومات ۷۵

۴ تا ۵ گرم از این محصول را در ۱/۵ لیتر آب حل نموده و کوددهی به همراه آبیاری و در چند نوبت انجام شود. (جهت اثربخشی بیشتر هر ۱۵روز تکرار شود)
نکتـــه به دلیل حساس بودن گیاهان آپارتمانی، از مصرف بیش از دوز توصیه شده خودداری کنید. از محلول پاشی اکیداً خودداری شود.

۴- کود کامل ۱۰ ۵۲ ۱۰(NPK 10 52 10) برند میل تار

NPK 10 52 10
کود کامل ۱۰ ۵۲ ۱۰ در مراحل ابتدایی کاشت گیاهان آپارتمانی جهت افزایش ریشه زایی استفاده می شود.

این محصول حاوی ازت، پتاسیم و میزان قابل توجهی فسفر بوده و فاقد کلر و سولفور است بنابراین کاملا مناسب مصرف خانگی می باشد. این کود از آن دسته کودهایی است که مناسب تمامی گیاهان آپارتمانی است و می توانید با خیال راحت جهت رفع نیاز گیاهتان از آن بهره ببرید.

موارد مصرف کود ۱۰ ۵۲ ۱۰

کود کامل ۱۰ ۵۲ ۱۰ در مراحل ابتدایی کاشت گیاهان آپارتمانی جهت افزایش ریشه زایی استفاده می شود. درصد بالای فسفر در این کود سبب گسترش حجم ریشه گیاه شده در نتیجه باعث افزایش عملکرد، رشد و نمو مناسب گیاه می شود.

علائم کمبود فسفر در گیاهان آپارتمانی

کمبود فسفر، سبب کاهش حجم ریشه و در نتیجه کاهش جذب آب و مواد غذایی می گردد؛ همچنین رشد بخش هوایی و ریشه هر دو كند یا متوقف شده برگ ها كوتاه، باریك و نازك می شوند. رشد طولی گیاه عمودی بوده و شاخه های جانبی كمتر رشد می یابند. برگ ها به رنگ سبز تیره مایل به آبی یا ارغوانی درمی آیند.

نحوه مصرف کود ۱۰ ۵۲ ۱۰

۴ تا ۵ گرم از این محصول را در ۱/۵ لیتر آب حل نموده و کوددهی به همراه آبیاری و در چند نوبت انجام شود. (جهت اثربخشی بیشتر هر ۱۵روز تکرار شود)
نکتـــه به دلیل حساس بودن گیاهان آپارتمانی، از مصرف بیش از دوز توصیه شده خودداری کنید.
اگر هدف از مصرف کود افزایش ریشه زایی باشد باید کوددهی به همراه آبیاری انجام شود. جهت رفع کمبود فسفر بصورت محلول پاش استفاده شود.

۵- کود کامل ۳۶ ۱۲ ۱۲ (NPK 12 12 36) برند میل تار

کود کشاورزی-آویژه- میل تار
کود کامل ۱۲ ۱۲ ۳۶ به دلیل داشتن درصد بالای پتاسیم برای گیاهان گوشتی مانند انواع کاکتوس ها، ساکولنت ها، هاورتیاها، کراسولاها و … بسیار مناسب است.

این محصول حاوی ازت، فسفر و درصد بالای پتاسیم بوده فاقد کلر و سولفور است بنابراین کاملا مناسب مصرف خانگی می باشد.

موارد مصرف کود کامل ۳۶ ۱۲ ۱۲

به دلیل داشتن درصد بالای پتاسیم برای گیاهان گوشتی مانند انواع کاکتوس ها، ساکولنت ها، هاورتیاها، کراسولاها و … بسیار مناسب است. پتاسیم برای گیاهان آپارتمانی ضرورت بسیاری داشته و در بسیاری از فرآیندهای فیزیولوژیک گیاهان نقش دارد. نقش عمده این محصول در افزایش میزان گلدهی در گیاهان آپارتمانی و درشت شدن میوه در درختچه های آپارتمانی نظیر توت فرنگی، فلفل، گوجه گیلاسی و … می باشد.

علائم کمبود پتاسیم در گیاهان آپارتمانی

این علائم ابتدا در برگ های مسن دیده می شود. این کمبود باعث اختلال در رشد گیاه شده به طوری که حاشیه برگ ها زرد می شوند و سبب کاهش استحکام ساقه، ریز ماندن میوه، کاهش گلدهی و کاهش مقاومت گیاه در برابر تنش های محیطی، بیماری ها و آفات می شود.

نحوه مصرف کود ۳۶ ۱۲ ۱۲

۴ تا ۵ گرم از این محصول را در ۱/۵ لیتر آب حل نموده و بصورت محلول پاش روی برگ ها و در چند نوبت اسپری کرده یا کوددهی به همراه آبیاری انجام شود. (جهت اثربخشی بیشتر هر ۱۵روز تکرار شود)
نکتـــه به دلیل حساس بودن گیاهان آپارتمانی، از مصرف بیش از دوز توصیه شده خودداری کنید.

۶- کود کامل ۲۰ ۲۰ ۲۰ (NPK 20 20 20) برند میل تار

کود بونسای
کود کامل ۲۰ ۲۰ ۲۰ محصول با تحریک رشد رویشی سبب افزایش میزان شاخ و برگ و سبزینگی در گیاهان می شود.

این محصول حاوی درصد مساوی ازت، فسفر و پتاسیم بوده و فاقد کلر و سولفور است بنابراین کاملا مناسب مصرف خانگی می باشد.

موارد مصرف کود کامل ۲۰ ۲۰ ۲۰

برای تغذیـه گیاهان آپارتمانی بهترین گزینــه می باشـــد و بیشتر نیازهــای کودی این گیاهــان را تامیـــن می کند. این محصول با تحریک رشد رویشی سبب افزایش میزان شاخ و برگ و سبزینگی در گیاهان می شود. مانند آگلونما، برگ انجیری، بابا آدم، پوتوس، انواع نخل ها و…

علائم کمبود ازت در گیاهان آپارتمانی

در اثر کمبود عنصر ازت برگ های قدیمی زرد و پژمرده می شوند و برگ های جدید سبز روشن می شوند و همچنین برگ های گیاهان آپارتمانی درشت نشده و کوچک می مانند.

نحوه مصرف کود کامل ۲۰ ۲۰ ۲۰

۴ تا ۵ گرم از این محصول را در ۱/۵ لیتر آب حل نموده و بصورت محلول پاش روی برگ ها و در چند نوبت اسپری کرده یا کوددهی به همراه آبیاری انجام شود. (جهت اثربخشی بیشتر هر ۱۵روز تکرار شود)

نکتـــه به دلیل حساس بودن گیاهان آپارتمانی، از مصرف بیش از دوز توصیه شده خودداری کنید.

و در آخر حتما به این نکته توجه کنید که کود میل تار را برای چه استفاده ای تهیه می کنید. جهت تغذیه گیاه، مشکل یا نقطه ضعف خاصی که گیاهتان به آن دچار شده است. تا بتوانید در میان محصولات متنوع کود میل تار که برای هر مشکلی درمورد گیاه محصولی مناسب را تولید کرده است، گزینه درست را انتخاب کنید. و با تکیه بر دانش کارشناسان کمپانی شناخته شده میل تار بتوانید گیاهانتان را درست پرورش دهید و نتیجتا گیاهان آپارتمانی زیبایی داشته باشید.

این مقاله توسط کارشناسان ارشد شرکت آویژه سبز بهاران در رشته های مهندسی کشاورزی، بیولوژی و بیو تکنولوژی خاک تهیه شده است.

برای تهیه کودهای گیاهان آپارتمانی برند میل تار با کارشناسان ما در آویژه سبز بهاران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق برای وب سایت گروه آویژه محفوظ است.